Thursday, December 29, 2011

PEEEsAAnan!!!

InsyALLAH pada minggu depan kite akan memulakan sesi baru persekolahan.Banyak belanje dikeluarkan untuk ibu bapa menghantar kite ke skulah.Ia amt terasa lebih2 lagi kepade mereke yang berpendapatn rendahatau golongan miskin.Lebih2 lagi dalam keadaan harga barang yang naik dari hari ke hari.

Kepada semua masyarakat marilah kita menjadi insan yang pemurah terhadap saudar2 Islam yang lain yang dalam kesusahan.Lihatlah kepada jiran2 kita dan kawan2 kite.

Jike ade antare mereke yang miskin dan mempunyai anak2 yang akan memasuki sekolah pade sesi ini bantulah mereke dengan ape care pon sekali.x kesah bantuan dari segi wang tunai ke,barangan sekolah yang perlu n macam2 lagi.Bantulah mereke setakat yang kite mampu bantu macam beg or kasut or baju...Atau paling tidak pon sumbangkanlah sekotak pensil 2b yang mungkin harganye 5 ringgit.Sesetengah golongan miskin mereke x meminta pertolongan daripada orang lain kerana mereka malu tetapi hakikatnye mereka dlm kesusahan.

Sekiranya setiap masyarakat mengamalkan sikap bantu membantumaka wujud suasana harmoni dan aman damai yang sempurna.Dengan x wujudrase iri hati dan benci membenci dalam masyarakat kite.kernemengasihi saudara kite sendiri adalah tanda2 orany yang prihati. SEKIAN~

No comments:

Post a Comment